U nastavku današnjega aktualnog sata HDZ-ovi zastupnici i dalje su obasipali premijera Milanovića i njegove ministre argumentiranim i efektnim pitanjima. Nesposobnu SDP-ovu vladu oštro su napadali zbog čudne privatizacije ACI-ja, zaobilaženja Pelješkog mosta, „zaboravljanja“ na pojedine poplavljene županije te svih neprovedenih reformi.
JOSIP ĐAKIĆ: Podnesite što prije ostavku!
Moje pitanje - upućeno premijeru Milanoviću - odnosi se na bučno najavljivane, a propale reforme. Možda ste neke i sami „zaboravili“: porez na nekretnine, outsorcing, spin-off, masterplan bolnica i turizma, obiteljski zakon, građanski odgoj, reforma jedinica lokalne uprave i samouprave, preustroj pravosuđa - ništa od navedenog niste realizirali!
Rasipanje našeg novca
Potrošili ste golemi novac poreznih obveznika na raznorazne konzultante iz Srbije, Francuske i Španjolske, a bez ikakvih rezultata! Neka vam hrvatski narod bude najbolji konzultant - on jasno govori što misli o vašim „dostignućima“. Podnesite što prije ostavku i raspišite izbore!
FRANO MATUŠIĆ: Izbjegavate li gradnju Pelješkog mosta?
G. predsjedniče Vlade, postavit ću Vam pitanje o prometnoj izoliranosti Dubrovnika i Dubrovačko-neretvanske županije. Tvrdite da ste iz EU fondova osigurali više od 300 milijuna eura za Pelješki most. Nadam se da je tome tako, međutim, ni u jednom dokumentu Europske komisije ne piše da je riječ o Pelješkom mostu!? Dotad Vam ništa ne možemo vjerovati.
Nepoštivanje dokumenata RH
Prije nekoliko dana u Cavtatu ste razgovarali o Jadransko-jonskoj cesti s premijerima država koje nisu članice EU. Tada ste se načelno dogovorili da će trasa nakon Ploča prolaziti teritorijem BiH. No u sve je naše prostorne planove uvršteno da će se autocesta graditi kroz Hrvatsku - sve do Dubrovnika. Zašto ne poštujete važeće dokumente RH?
BRANKO BAČIĆ: Sumnjivi razlozi privatizacije ACI-ja!
G. Milanoviću, na prošlotjednoj sjednici Vlade ponovili ste da će se krenuti u dokapitalizaciju, prodaju ili privatizaciju ACI-ja, sustava od 21 luke nautičkog turizma od Umaga do Dubrovnika u većinskom vlasništvu države. Ali ACI je financijski iznimno stabilna i snažna tvrtka. Ostvaruje operativnu godišnju dobit i kao tvrtka može sam krenuti u novi investicijski ciklus. Da takvoga nautičkog sustava nema, Vlada bi ga trebala izmisliti s obzirom na važnost turizma za naše gospodarstvo. Molim Vas da nas upoznate sa stvarnim razlozima privatizacije, dokapitalizacije ili prodaje ACI-ja. Zbog čega Vlada ide u taj postupak?!
FRANJO LUCIĆ: Napokon pomognite Požeško-slavonskoj županiji!
Pitanje upućujem premijeru. Požeško-slavonsku županiju lani je pogodila velika elementarna nepogoda. Ove se godine ponovila u svibnju, kolovozu i rujnu - prije samo nekoliko dana. Zabrinut sam i žalostan, kao zastupnik iz te županije, što se niste udostojali obići to područje i unesrećenima uputiti riječi ohrabrenja. Pretrpjeli smo velike štete - kreću se oko 200 milijuna kuna.
Požeško-slavonska županija bila je prvo poplavljeno područje u Hrvatskoj - prije katastrofe u Gunji. Očekivali smo da ćete pomoći i našoj županiji. Ništa od toga, a za vrlo malo novca možemo izgraditi sustav obrane od poplava. Stoga gospodine predsjedniče Vlade, tražim od Vas bezrezervnu podršku da uzvodno na rijeci Orljavi izgradimo nasip bez građevinske dozvole, kao što ste to dozvolili za Karlovačku i Sisačku županiju.