Pozdravljamo odluku Vlade o odustanku od monetizacije, no tražimo političku i gospodarsku odgovornost i Vlade, i ministra Siniše Hajdaša Dončića, i Zorana Milanovića! Nitko iz Vlade ne pojašnjava gdje je završilo 40 lipa po litri benzina koji su trebali biti investirani u Hrvatske željeznice. Jer, u željeznice se ne investira i tko zna na kojem je računu taj novac. Ključno je pitanje - kakvu to sliku svijetu šaljemo o sebi?! Vodi li Milanovićeva vlada državu samo u predizborne svrhe? - sažetak je to poruka s današnje konferencije za novinare sabornika (i koordinatora svih ekonomskih odbora HDZ-a) Domagoja Ivana Miloševića i predsjednika Odbora za financija HDZ-a dr. sc. Tomislava Ćorića u povodu Milanovićevog naglog odustajanja - i od monetizacije autocesta i od poreza na nekretnine.

Njihove izjave možete pogledati u cijelosti, a u nastavku donosimo dio ključnih poruka:

MILOŠEVIĆ: Politička odgovornost za nanesenu štetu ugledu države!

Pozdravljamo odluku Vlade o odustanku od monetizacije, no tražimo političku i gospodarsku odgovornost i Vlade, i ministra Siniše Hajdaša Dončića, i Zorana Milanovića! Ionako poljuljanom hrvatskom ugledu nanešena je, naime, ozbiljna šteta u međunarodnoj investicijskoj zajednici. Nanesena šteta bi se, nažalost, lako mogla i materijalizirati. Studija je koštala 60 milijuna kuna i nije odgovorila na pitanja koja smo postavljali godinama. 

Zapuštene željeznice

Nitko iz Vlade ne pojašnjava gdje je završilo 40 lipa po litri benzina koji su trebali biti investirani u Hrvatske željeznice. Jer, u željeznice se ne investira i tko zna na kojem je računu taj novac. HAC-u je nanesena neizmjerna šteta - tvrtka je dovedena u vrlo loš položaj. A monetizacija najbolje ocrtava kako Milanovićeva vlada „upravlja“ Hrvatskom - bez plana, ideje i vizije. Nema ničega - osim računa za savjetničke usluge! 

„Podivljali“ javni dug

Milanovićeva vlada - od trenutka kada je preuzela odgovornost za upravljanje Hrvatskom - ne zna kamo vodi državu i što treba činiti - u gospodarskom i ekonomskom smislu. Ne postoji u Europi - a i šire - država koja je doživjela takvu „eksploziju“ javnog duga kao Hrvatska u proteklih nekoliko godina, a da je još u recesiji! I u tome smo fenomen. 

ĆORIĆ: Milanovićev „učinak“ - nestabilnost, nesigurnost i kaos! 

Nepostojanje kredibiliteta na bilo kojoj razini može proizaći iz dva fenomena: ili iz neznanja ili s namjerom. Kada je razlog neznanje, onda imamo korake koji nisu dovoljno isplanirani i za koje ne postoji analitička podloga. I na kraju dovode do scenarija kakve viđamo u Hrvatskoj! S druge strane, namjera proizilazi iz pretpostavke da želimo pokazati da se nešto radi, a ustvari se ništa ne radi. U oba slučaja, posljedice su za ekonomiju jednako loše! Nestabilnost, nesigurnost i kaos! 

Fantomske „reforme“

Iz SDP-a su najavljivali „snažne reformske poteze“  - zdravstvo, outsourcing, spin-off, in-house, masterplan… Najavljivali su (i) porez na imovinu, pa - odustali! Nadalje, odustanak od odustanka gradnje Pelješkog mosta. I sada - odustanak od monetizacije autocesta. Spomenimo i oprost dugova građanima, što nije do kraja definirano. Ni to ne funkcionira onako kako bi trebalo. Kad je riječ o kreditima s valutnom klauzulom u „švicarcima“, imamo situaciju da strane koje sudjeluju u rješavanju problema komuniciraju potpuno različite stvari. Potpuna, dakle, nekonzistentnost u svim mogućim smjerovima. 

Sramote državu

Ključno je pitanje - kakvu to sliku svijetu šaljemo o sebi?! Vodi li Milanovićeva vlada državu samo u predizborne svrhe? A to tako ne smije biti! Kredibilitet je pretpostavka za sve ostalo. A na kredibilitetu treba raditi, ali ne ovako kako to „radi“ aktualna vlada.

NAROD SE NE MOŽE PREVARITI

Nakon izjava, uslijedila su pitanja novinara. A jedno od njih odnosilo se na rješavanje 32 milijuna kuna duga Hrvatskih autocesta (HAC) i Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ). Milošević je odgovorio da je likvidnost u svijetu velika, a problem s novcem ima jedino Hrvatska. Novac se može dobiti za kvalitetne projekte, no autocestama treba znati upravljati. Ali Milanovićeva vlada nema ni ideju ni plan!

- Treba znati upravljati hrvatskim autocestama. Otići u Ankaru i dogovoriti da se dio transporta prebaci na Koridor 10 koji prolazi kroz Hrvatsku te spaja Istanbul i Njemačku. Raditi na tome da se pokrene jadransko-jonski pravac - da imamo koridor kojim će cijele godine ići transport. Povećati, dakle, vrijednost autocesta. A na to stalno upozoravamo!  Izborna je godina - hrvatski narod nije naivan!