Unatoč svim dežurnim skepticima i politikantima, danas je naša vlada i službeno realizirala jednu od najvažnijih točaka iz Izbornog programa HDZ-a - da ćemo osigurati europski novac za izgradnju Pelješkog mosta!

Odluku o prihvaćanju financiranja projekta, naime, u Bruxellesu su danas potpisale povjerenica za regionalnu politiku Europske komisije Corina Cretu te ministrica regionalnog razvoja i fondova EU (i članica Predsjedništva HDZ-a) Gabrijela Žalac.

„Novo poglavlje hrvatske povijesti“

Odlukom nam je EK bespovratno dodijelila 357 milijuna eura za Pelješki most - koji će, napokon, povezati najjužniji dio zemlje s ostatkom Lijepe Naše. Taj iznos pokriva čak 85 posto ukupne cijene izgradnje!

- Ova Komisija doslovno gradi mostove. Ovaj je projekt primjer naše predanosti uklanjanju prepreka, spajanju državnih područja i zbližavanju ljudi. Znam koliko i građani Hrvatske čekaju taj most i drago mi je što će EU putem svojih fondova sudjelovati u novom poglavlju povijesti te zemlje - istaknula je povjerenica Cretu.

http://www.hdz.hr/vijest/nacionalne/europska-unija-ce-sufinancirati-nas-najveci-strateski-projekt-peljeski-most

Upola kraće putovanje od Dubrovnika do Splita

Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" predviđa izgradnju novog mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu. Pelješki most bit će visok 55 metara i dug 2,4 kilometara te će imati četiri prometna traka. EU financira i gradnju popratne infrastrukture poput pristupnih cesta, uključujući tunele, mostove i vijadukte te obilaznicu kod grada Stona duljine 8 kilometara i radove na poboljšanju postojeće ceste D414. Očekuje se da će radovi završiti tijekom 2022.

Komisija navodi da će most više nego upola skratiti putovanje od Dubrovnika do Splita i da će neometana povezanost znatno koristiti turizmu i trgovini te osnažiti teritorijalnu koheziju južne Dalmacije i ostatka zemlje.

Odbačena sva SDP-ova „rješenja“

Studija izvedivosti, koju je pripremila Republika Hrvatska, analizirala je moguće opcije za povezivanje dva dijela zemlje, a najpoželjnijom je proglašena izgradnja mosta. Ostale razmatrane opcije bili su izgradnja koridora kroz BiH, povezivanje trajektnom linijom i gradnja tunela - kako su to sve svojedobno predlagali iz SDP-a.