Mi nismo, i ne bismo podržali paradu, jer smatramo da jednom zrelom demokratskom društvu, a Split je dio takva društva, one nisu potrebne kao način ostvarenja ljudskih prava.  Parada po svom pojmovnom sadržaju uvijek predstavlja demonstraciju društvene prisile, demokratske prijekosti, izazivanja javnih efekata, impresija na javnost, i sl.

 

Jednako to mislimo i ovoj paradi, jer su njezina traženja i poruke u suprotnosti s naravi odnosa između dviju osoba, u suprotnosti su sa svjetonazorom, načinom  života i tradiciji i praktičnog življenja većine građana Splita. Jednako tako, građanima nije rečena puna istina o traženjima i porukama parade, pa ovime pojašnjavamo o čemu je zapravo riječ,  uvjereni da istinito obavješćivanje građana obvezuje prije ikakvih političkih ciljeva i  ičijih svjetonazora i uvjerenja.

 

Parada, ove godine pažljivo biranim riječima, traži „ista prava za homoseksualce kao i za sve druge građane“. Građani moraju uočiti da tu nije riječ o tome da se homoseksualcima prizna pravo na odabir sadržaja i društvenog stila njihova spolnoga prakticiranja i  života (tzv. spolna orijentacija). Naime, to nikad i nitko nije ni dovodio u pitanje i ne traži se njihova fizička i pravna zaštita. Ova prava, u  našem  Gradu nikad i nisu bila upitna ili ugrožena! Traži se nešto sasvim drugo: izreka „ista prava za homoseksualce kao i za sve druge građane“ traži da se homoseksualcima dade pravo na građanski brak, i dobivanje, odgoj i podizanje djece, a to znači i obitelji.

 

Ovime se očitujemo i kao ljudi i kao politička opcija kojoj su, duboko svjetonazorski neprihvatljivi ovako izneseni zahtjevi. Oni destruiraju i dokidaju  pojmovno i sadržajno najosjetljivije područje života i čovjekove naravi. Obitelj, muško, žensko, otac, majka, i konačno brak kao uređeni odnos odgovornog podizanja zdravih i sretnih ljudi, nezamjenjivi su po svom značenju  i svojoj praksi. I kao bitno naglašavamo: nismo ni protiv kakvih prava  za homoseksualne osobe što ih javno regulirani odnosi  trebaju urediti. Ali, to je svakako predmet zasebna propisa, zasebna nazivlja, a ne nikako  mehaničko i rušilačko „trpanje“ u postojeće zakonodavstvo i praksu. Za nas, jedna i druga praksa, heteroseksualni i homoseksualni odnosi  nisu isti, a niti približni, pa se i ne mogu pojmovno i društveno izjednačavati. Dakle, riječ je o uvažavanju početnog  temeljnog poimanja različitosti kojim se pristupom rješavaju svi nesporazumi. (Takav pristup dokida potrebe za paradama i društvenim tenzijama).

 

Davanje prava na brak povlači pravo na dobivanje djece iz više mogućih načina , a dobivanje djece traži da se za ostale građane ukinu pojmovi „majka“ i „otac“ u (djetetovu) rodnom listu (jer to homoseksualci ne mogu biti po najdubljim naravnim zakonima). Po nama, to je, na samom početku života,  ozbiljan udar na identitet djece, koji će se očitovati i u svim drugim javnim dokumentima i društvenoj kulturi.

 

Poseban problem vidimo i u načinu stjecanja i usvajanja  nezbrinute djece i umjetne oplodnje, po vlastitu izboru muških i ženskih stanica. Mislimo ovdje na  pojmove „zamjenske majke“, „nosilice“, koje će „posredovati“ vlastitom trudnoćom za  rađanje naručene djece, i sl.

 

Budući da se homoseksualni brak i stjecanje i podizanje  djece pokušava izjednačiti s brakom i roditeljstvom, iz udžbenika za škole izbrisat će se pojmovi braka,  muškarca i žene i – spola (zamjenjuje ih pojam spolna orijentacija).

 

Čišćenje udžbenika obuhvatit će i vjeronaučne udžbenike svih konfesija u Hrvatskoj.

Stoga, ovo nikako nije pitanje  političkog uvjerenja bilo pojedinca, bilo naših građana i birača ili onih koji vladaju Splitom.

Radi toga, kao odgovorni ljudi nismo podržali paradu  koja je izravno uperena protiv svake zdrave budućnosti.

                                                                                                       Petar Škorić
                                                                                              Predsjednik GO HDZ-a Split