1)Ukidanje Vijeća za normu Hrvatskog jezika

Drugi potez kojegje napravio je raspuštanje vijeća za normu hrvatskog standardnog jezika kojegje vodio neprikosnoveni autoritet na tom području akademik Katičić.

Podsjetimo da jeslična stvar napravljena i 2000 godine nakon čega je slijedilo objavljivanjepravopisa Anić-Silić koji je javnost prepoznala kao odvjetaknovosadskog pravopisa iz 1960. godine.

Izgleda da segotovo ista situacija ponavlja i danas.

2)  Elektronski upis u srednje škole– kako je zamišljen je nesvrsishodan i upitan. Tko će radiri elektronske upise– učitelli – tko će im to platiti? A stvarni problem kod upisa u srednje školeje u desetak škola u državi a osim toga svake godine ostaje nepopunjenih cca1000 mjesta u sustavu srednjeg skolstva.

Još 209. nakonuvođenja elektronskog upisa na Visoka učilišta Ministarstvo je napraviloanalizu učinaka uvođenja elektronskog upisa u srednje škole. Analiza jepokazala da je osnovni problem koji se pojavljuje kod upisa u srednje školenepostojanje tzv. male mature te da bi učinci ukoliko bi se projekt proveo upunom opsegu bez tzv. Male mature bili minimalni. Naime Elektronski upis bitada bio ništa drugo nego vođenje podataka iz jedinstven baze upisanih učenikašto na napravljeno još 2006. samo što bi se zbog dodatnog opsega posla koji bise povjerio nastavnicima i stručnom osoblju u školama povećali troškovi. Osimtoga ustanovljeno je da se problemi kod upisa u srednje škole svake godinejavljaju u manje 5% uglavnom jednih te istih škola.

3)  Prema inf. iz MF MZOŠ je potrošio8,9% sredstava za plaće samo za 1. mjesec ove godine. Tko će i kako isplatitiplaće za mjesece krajem godine.

Površnomanalizom  proračuna Ministarstva znanosti lako je utvrditi da nisupredviđene plače za svih 12 mjeseci niti jednog djelatnika u sustavu osnovnogsrednjeg visokog obrazovanja i znanosti. Ukoliko ne vjerujete pošaljite upit uMinistarstvo financija sa upitom postoji li u Ministarstvu znanosti osiguranodovoljno sredstava za isplatu plaća za svih 12 mjeseci za sve zaposlenike usustavu obrazovanja i znanost u punom opsegu. Prema onome što možemo vidjeti izdržavnog proračuna i onoga koliko je mjesečno potrebno za isplatu plaćazaposlenicima u obrazovanju i znanosti ispada da nedostaje preko 800 milijunakuna. Možemo zaključiti da ukoliko sredstva ne budu osigurana rebalansom(nekome će se morati oduzeti a nema se baš kome) što je manje vjerovatno moratće se prenamijeniti druge stavke u proračunu. Tako bi mogli uzeti sredstva zastudentske školarine i studentsku prehrani i prenamijeniti ih u plaće. Trećaopcije je dodatno smanjenje materijalnih prava što je Premijer obećao da nećeuraditi.

4)  Pravilnik o izborima u zvanja –nitko nije odgovarao za skandal o WASS listi koja se primjenjuje za društvenohumanističke znanosti.

Na svojojposljednjoj sjednici prije razrješenja Nacionalno vijeće za visoko obrazovanjetemeljem instrukcija pomoćnika Zelenike donijelo je pravilnik za izbre uznanstvena zvanja. Kada bi mi svi zajedno izgubili zdrav razum i uvažili sveargumente o poboljšanju kvalitete hrvatske znanosti  za donošenjeovakvih kriterija niti tada ne bismo mogli prihvatiti zašto je bas WASS SENSE lista međunarodnih nakladnikaPravilnikom propisana i za humanističko podrucje?

WASS i SENSE su dvaNizozemska instituta.

WASS-SENSE lista jeuglavnom interni dokument, koji su sastavile dvije ustanove u svrhu provodjenjavlastitih postupaka napredovanja. Ustanove koje nisu u podrucju drustvenih ihumanistickih znanosti i to se jasno vidi u njihovom izboru i rangiranjuizdavaca. Ali, zašto i kako je taj interni dokument ubaćen u hrvatskipravilnik, to nije jasno, kad se očito ne radi o odgovarajućem alatu. UKRATKO,RIJEC JE O INTERNIM EVALUACIJSKIM KRITERIJIMA ZA ONE KOJI SURADJUJU S TOMUSTANOVOM NA ŠIROKOM PODRUČJU PROMJENA U OKOLIŠU.a ne u području humanističkihznanosti.

5)  Povećanje cijena studentskeprehrane za 50% u ovom gospodarsko socijalnom trenutku bez uvođenja socijalnogcenzusa i bez stvarnog restrukturiranja SC-ova.

Iako su to pokušalizamaskirati izjavom o različitim iznosima subvencije dužni smo upozoritijavnost da Ministarstvo planira povećati cijenu koju student plaća za pojedinajela za čak 100%. Naime Ministarstvo je do sada subvencioniralo cca 75% iznosaa student je plaćao 25% što konkretno znači ako neko jelo košta 20 kuna da gaje student plaćao 5kuna. Sada će ministarstvo subvencionirati 50% od 20 kuna paće student plaćati 10 kuna za to jelo što je povećanje od 100%.

I NA KRAJUPOZITIVNA POSTIGNUĆA MINISTARSTVA

1)      Elektronski dnevnici  -  2011. Osmislili smo mi inapravili projekt e-dnevnika  i krenuli ueksperimentalnu fazu.

 

2)      Hrvatski Kvalifikacijski Ookvir mi smo započeli izradu i uz ogroman brojsuradnika iz obrazovnog sustava, gospodarstva i akademske zajednice dovršiliposao uz opetovana priznanja našim stručnjacima od strane EK i ostavili napisanzakon kojeg ministarstvo sada donjelo

 

 

3)      Povećan broj zaposlenih u ministarstvu. Ostavili smo ministarstvo sa 280ljudi koje je vrlo predano radilo a sad ih ima zaposleno više od 300 ukaotičnom stanju. Samo uprava za sport novom sistematizacijom treba imati višeod 40 ljudi a ranije ih je bilo desetak.

 

 

4)      Elektronski upis u srednje škole – istina je da smo napravili sve tehničkepreduvjete za elektronski upis u srednje škole ali ga nismo primjenili jer smouzevši sve parametre zaključili da nema smilsla ako se ne uvede neki oblik malemature.

 

5)      Zdravstveni odgoj smo mi integrirali u sadržaje postojećih predmeta a štoje i potvrđeno presudom Suda u Strasburu u korist RH a ministrastvo stvarvratilo na početak.