(VIDEO) Kontinuirano provodimo projekte u Istri. U ovom trenutku Hrvatske ceste ulažu oko 50 milijuna kuna u obnovu državnih cesta, obilaznicu oko Poreča… HDZ ima razvojni i pozitivan odnos prema Istri. Da bismo mogli provoditi mjere, potrebno je - nakon izmjene zakona - vratiti ono što je SDP ukinuo, dakle Upravu za otoke. Želimo je vratiti u sastav regionalnog razvoja i fondova Europske unije. Porezni paket mjera koji će predstaviti nova Vlada učinak će imati na hrvatske otoke! - sažetak je to poruka s ministra pomorstva, prometa i infrastrukture (i potpredsjednika HDZ-a) Olega Butkovića i saborskog zastupnika Josipa Borića s današnje konferencije za novinare u Središnjici o prometnim projektima na kopnu i na otocima u izbornom programu HDZ-a.
Izjave - kao i odgovore na pitanja novinara - možete pogledati u cijelosti, a u nastavku donosimo ključne poruke:
Butković: Izgradnja Pelješkog mosta uz sufinanciranje europskim novcem!
Ističem četiri ključna projekta od kojih je, nažalost, SDP-ova vlada odustala. To je, prvo, Pelješki most. Prisjetite se kakva je bila njihova reakcija kad su došli na vlast na projekt Pelješki most - pa su pod pritiskom građana i struke vratili to kao projekt. Mi smo u lipnju raspisali natječaj za izvođenje Pelješkog mosta - ide u dvije faze. Sredinom lipnja je otišla prijava Europskoj komisiji za taj najveći infrastrukturni projekt - zatraženo je sufinanciranje u iznosu od 80 posto.
ZA razvoj Istre
Drugi projekt - Istarski ipsilon. Podsjećam da je Milanovićeva vlada odustala od tog infrastrukturnog projekta. Dionice kojom prolazi 60 posto turističkog prometa. Projekt je to važan za Istru i Primorsko-goransku županiju, ali i cijelu Hrvatsku. Naša je vlada završila razgovore s koncesionarom, dogovorili izmjenu ugovora o koncesiji, smanjili cijenu izvođenja radova i nova Vlada treba samo donijeti odluku - koja ide u Bruxelles na prednotifikaciju. Druga B1 faza od tunela Učka do Pazina može krenuti. Milanoviću je Istra uvijek bitna samo pred izbore. Mi se prema Istri ne ponašamo tako - kontinuirano provodimo projekte u Istri. U ovom trenutku Hrvatske ceste ulažu oko 50 milijuna kuna u obnovu državnih cesta, obilaznicu oko Poreča… HDZ ima razvojni i pozitivan odnos prema Istri.
Nastavljamo projekt nizinske pruge
Treći projekt - Nizinska pruga. Milanovićeva vlada donijela je odluku da odustaje od nizinske pruge i ide na modernizaciju postojeće trase - koja pak ne ispunjava tehničke uvjete da bi se financirala iz EU fondova. U svibnju smo otpočeli s projektom pruge Dugo Selo-Križevci - što je dio nizinske pruge. Dobili smo odobrenje za financiranje nastavka Križevci-Koprivnica-mađarska granica u iznosu od 300 milijuna eura. Projekti od Zagreba prema Rijeci, uključujući i nizinsku trasu, rade se u HŽ Infrastrukturi. To je projekt bez kojeg nema razvoja Luke Rijeka.
Restrukturiranje svih cestarskih tvrtki
Četvrto - sjetimo se SDP-ova pokušaja monetizacije autocesta. To je bila katastrofalna odluka. Odustali smo od monetizacije, od privatizacije autocesta! Dogovorili smo sa svjetskom bankom refinanciranje nepovoljnih postojećih kredita - uz minimalne kamatne stope. Krenuli smo u restrukturiranje svih cestarskih tvrtki - zajedno s Europskom bankom za obnovu i razvoj. Jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata nakon Pelješkog mosta je brza cesta Solin-Stobreč-Dugi rat-Omiš. To je cesta za kojom vapi Splitsko-dalmatinska županija. Hrvatske ceste rade dokumentaciju i ona će biti spremna ući u operativni program.
Borić: Obnavljamo Upravu za otoke - koju je Milanović nerazumno ukinuo!
Ukratko želim predstaviti naše projekte za revitalizaciju hrvatskih otoka. I u tom se segmentu razlikujemo od SDP-ove vlade. Temeljna je razlika u tome što mi želimo putem potpora i subvencija omogućiti lakši i jeftiniji život. SDP je kroz niz zakona, strategiju, indeksaciju, određene mjere tim područjima oduzimao dio sredstava.
Decentralizirati ovlasti
Da nam je važna revitalizacija hrvatskih otoka, svjedoči i početak naše kampanje - koju je predsjednik Andrej Plenković započeo upravo na otoku Hvaru. Prije svega, želimo decentralizirati ovlasti i maknuti preklapanja između razina državne, regionalne i lokalne uprave. Kako bismo pojednostavili postupke i omogućili za 50-ak lokalnih samouprava na otocima veće prihode. Te obalno-otočnim županijama. Zadnje izmjene zakona o otocima imali smo 2006. Vrijeme da se unesu nove zakonske mjere.
Porezno rasterećenje
Da bismo mogli provoditi mjere, potrebno je - nakon izmjene zakona - vratiti ono što je SDP ukinuo, dakle Upravu za otoke. Želimo je vratiti u sastav regionalnog razvoja i fondova Europske unije. Porezni paket mjera koji će predstaviti nova Vlada učinak će imati na hrvatske otoke. Posebno nam je važna demografija na otocima.