Stanko Gačić, predsjednik područne organizacije HDZ-a Maksimir i predsjednik VGČ Maksimir, u razgovoru za Večernji list otkrio je kako će se napokon riješiti svakodnevna prometna gužva prema zagrebačkom Rebru. S njim je razgovarao novinar Stjepan Bubalo, a intervju donosimo u cijelosti:

Izvor: www.večernji.hr

Foto:Tomsilav Miletić/Pixsell

Autor infografike: Kristina Franić

Gradit će se na ljeto, u blagajni je osigurano 1,3 milijuna kuna. Projekt je izradio inženjer Bernard Gršić, a Vijeće četvrti ga je “poguralo” u Gradu. Još se samo čeka provjera imovinsko-pravnih odnosa

Svakodnevne kolone automobila koje se stvaraju na kružnom toku na spoju Bukovačke, Petrove i Ulice Prilesje u Maksimiru, kuda vodi i glavni put za bolnicu Rebro, uskoro će postati prošlost. Ovog će ljeta postojeći mali kružni tok, uz koji se do prije nekoliko dana nalazio sada srušeni restoran Medvednica, zamijeniti megarotor, a dio Bukovačke i Prilesja postat će jednosmjerne ulice.

Garaža sa 670 mjesta

Predsjednik četvrti Stanko Gačić (HDZ) kazao je kako je riječ o najproblematičnijoj prometnoj točki u Maksimiru jer se nekoliko desetaka metara sjevernije od kružnog toka nalazi raskrižje Bukovačke i Kišpatićeve, gdje svakodnevno tisuće automobila skreću prema bolnici Rebro. Gužve su tolike da se u jutarnjim špicama kolona prema Rebru proteže sve do Zvonimirove, a vozači na prolazak čekaju i do 20 minuta.

Problem je sve izraženiji jer su sagrađena naselja Barutanski jarak, Remete, Gorice, Bukovačka i Bukovac, u kojima se povećao broj stanovnika, a u posljednjih nekoliko godina povećan je i kapacitet bolnice Rebro, u kojoj je otvorena i nova javna garaža sa 670 parkirnih mjesta – rekao je Gačić.

Vijeće gradske četvrti, dodao je, prošle se godine s prijedlogom rješenja o megarotoru koje je izradio inženjer Bernard Gršić obratilo nadležnom Gradskom uredu. Projekt je, doznajemo, u završnoj fazi, a budući da je u gradskom proračunu za radove osigurano 1,3 milijuna kuna, još se samo čeka provjera imovinskopravnih odnosa, nakon čega će se moći pristupiti izvedbi.

Prema projektu, sadašnji kružni tok ostat će i dalje u funkciji, no iz njega se neće moći izići desno prema Bukovačkoj sjever i dalje prema Rebru niti će se u njega moći ući iz Prilesja. Sva vozila koja idu prema Rebru ili prema sjevernim naseljima iz smjera Maksimirske prije kružnog toka izići će desno u Prilesje na dodatnom traku koji će biti sagrađen.

Prilesje će tako biti jednosmjerna ulica od kružnog toka do ogranka Bukovačke koji izlazi na Prilesje kod reciklažnog dvorišta. Tu će se skretati lijevo iz smjera kružnog toka, a desno će skretati vozila koja dolaze iz drugog smjera Prilesja. Bukovačkim ogrankom vozit će se do izlaza na Bukovačku sjever te će se skretati ili desno na sjever ili lijevo prema Kišpatićevoj, Rebru i kružnom toku. Taj dio Bukovačke, do kružnog toka, bit će jednosmjerna ulica u smjeru juga.

Autor projekta Bernard Gršić istaknuo je kako se u nedostatku kvalitetnog prometnog rješenja stanovnici snalaze preusmjeravajući svoje puteve preko raznih uličica koje nemaju dovoljnu širinu i pješačke nogostupe, poput ulica Gorice, Veliki dol, Kozjak, Donji Rim, Jasenik, Jurja Ves i drugih, koje su sada pod velikim opterećenjem pa će se ovim zahvatom i na njima smanjiti intenzitet prometa i povećati sigurnost pješaka.

Dva ulaza, jedan izlaz

Gačić je kazao kako se, osim na projektu megarotora, radi i na smanjenju gužve na ulazu u garažu Rebro, zbog koje se ondje također često stvaraju kolone automobila.

Budući da je samo jedan ulaz u garažu, a u jutarnjim je satima velika navala, predložili smo bolnici i Zagrebparkingu kao vlasniku garaže da se postojeći izlaz na Kišpatićevu pretvori u još jedan ulaz, a da izlaz bude samo na stražnjoj strani, koji se gotovo i ne koristi jer malo tko za njega zna – rekao je Gačić.