Ivanečku tvrtku Itas Prvomajska danas je posjetio ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić, u pratnji državnog tajnika Maria Antonića.
Osim što se pobliže upoznao s poslovanjem tvrtke, ministar je nazočio i predstavljanju prve punionice za električna vozila koja je u potpunosti hrvatski proizvod.
Punionica koju je Itas Prvomajska napravio u suradnji s firmama Itas Plus i Mobilis, instalirana je na parkiralištu firme Micro Ivanec, kod Trgovačkog centra Lidl, a osim punjenja, ima i nekoliko naprednih funkcija koje će korisnicima ne samo olakšati punjenje električnih automobila, već i naplatu, a nudi i druge pogodnosti.
Ono što veseli jest činjenica da i nakon nekoliko desetljeća, od kraja 80-ih godina, imamo proizvodnju alatnih strojeva u Republici Hrvatskoj i ta činjenica je nešto što treba cijeniti i na čemu treba raditi, naglasio je ministar Ćorić nakon obilaska poduzeća Itas Prvomajska i dodao:
-Ono što me posebno iznenadilo je činjenica da je Itas, u suradnji s partnerima, na tržište plasirao prvu punionicu električnih vozila koja je 100 posto hrvatski proizvod. Ovim putem pozivam sve u Hrvatskoj koji su zainteresirani za instaliranje takvih punionica, kako jedinice lokalne samoupravo, tako i sve one koji se bave tim uslugama, da se upoznaju bolje s ovim proizvodom.
Ćorić je istaknuo kako je riječ o proizvodu koji na sve moguće načine može parirati inozemnoj konkurenciji.
-Prema karakteristikama koje sam ovdje čuo, nešto je i bolji od konkurencije. Ovo je definitivno iskorak Republike Hrvatske s jedne strane u smjeru novih tehnologija, a s druge strane, ono što cijelo vrijeme zagovaramo u Ministarstvu, korištenje obnovljivih izvora energije, pa u tom kontekstu električnih vozila i smanjenje emisije CO2. Ovaj projekt Itasa je nešto što Hrvatskoj treba i upravo stoga ćemo u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja u narednom razdoblju upravo ovakve projekte i firme poput Itasa pokušati gurnuti u prvi plan jer to su poduzeća koja Hrvatskoj nose dodanu vrijednost potrebnu kako bi nadišli sve ekonomske probleme koji su nas zadesili 2020. godine i otvorili se povećanju konkurentnosti u narednom razdoblju – kazao je Ćorić.
Dragutin Varga, izvršni direktor Itasa je izjavio:
-Danas smo vidjeli na licu mjesta da smo ušli i u neke druge vode, punionicu,
i nadam se da će na država u tome pratiti, a mi i naši partneri dat ćemo sve od sebe da budemo iznad konkurencije u Europi. Za nas je svaki dan izazov, a kad smo ovo čuli nismo vjerovali da to možemo, ali smo uspjeli.
Na pitanje kakvu pomoć očekuju od države, Varga je odgovorio:
-Prijavili smo se za proizvodnju punionica, S3 projekti, i u tom smo dijelu već dobili odluku o financiranju bespovratnim sredstvima i sad samo još trebamo sve to ukalupiti, da možemo zajedno financirati, da nam država pomogne pri kupnji strojeva, kako bi mogli imati serijsku proizvodnju. Varga je ujedno zahvalio državnom tajniku Mariju Antoniću za kojeg je rekao da prati poslovanje tvrtke i da je uvijek na pomoći te da su i uz njegovu asistenciju napravili ovaj iskorak prema novom proizvodu.
Teo Bunta, direktor poduzeća Itas Plus kazao je kako je ova punionica po mnogočemu jedinstvena.
-Osim same funkcije punjenja, što nude različite druge punionice i konkurencija iz drugih kontinenata, mi smo već 2010. godine otkrili da neće biti dovoljno puniti, da treba ljudima dati i dodatne usluge. Dogodit će se da će biti sve više automobila, da će neke punionice biti na odličnim, a druge na slabim lokacijama, da će ljudi naletjeti na zauzete ili punionice koje ne rade, da će imati problema s karticama, s uključivanjem i plaćanjem i htjeli smo te teškoće riješiti unaprijed, dok još nema puno punionica i automobila, da već razvijemo rješenje – rekao je Bunta dodavši da je ova punionica produkt koji te probleme rješava na europskom i svjetskom nivou.
-Ne trebamo više kartice, znači da ne trebamo više razvijati sisteme roaminga, što je sad tema u EU. Ne treba se bojati da će punionice biti zauzete jer to rješava sistem naplate i senzorike. Osim ekološkog šireg društvenog utjecaja elektromobilnosti, na ovom primjeru vidimo i mikroekonomski utjecaj. Investitor je ovdje postavio punionicu zato da bi ljudi koji dođu puniti vozilo nešto potrošili i u kafiću i trgovini. Moramo naći način ne da EU ili država financiraju punionice, nego da investitori sami nađu razlog da te punionice financiraju i ovo je jedan jako dobar primjer – zaključio je Bunta.
Vrijedi istaknuti kako će punionica električnih vozila od naprednih funkcija ima start bez RFID kartica, nudi mogućnost rezervacije, kao i slanje obavijesti o stanju punjenja na sms ili email korisnika. Među dodatnim su programima i provjeravanje i dopunjavanje guma s dušikom ,senzorska kontrola zauzetosti parkirnih mjesta - vidljivo na aplikaciji, kao i reguliranje snage u odnosu na stanje mreže i cijenu električne energije.