Bačić napominje da za većinu projekata nije izrađena projektna dokumentacija niti su izdane građevinske dozvole, pa ga, kako naglašava, žalosti činjenica što vlada odustaje od projekta za koji postoji građevinska dozvola i potpisani su ugovori s hrvatskim izvođačima, a riječ je o Pelješkom mostu.
Podsjetio je da je prošla vlada lani utvrdila novu, sporiju dinamiku izgradnje Pelješkog mosta do kraja 2018., a u ovoj godini bi trebalo osigurati 330 milijuna kuna.
Na taj bi se način pokrenulo posrnulo gospodarstvo, u prvom redu građevinski sektor te omogućio veći angažman brodogradilišta jer je za izgradnju mosta potrebno oko 50 tisuća tona čelika, navodi Bačić.
Pelješki most je, naglašava, povijesni, prometni i gospodarski projekt i zato će, najavio je, među ostalim HDZ-ovim amandmanima biti i onaj da Hrvatske ceste osiguraju sredstva za njegovu izgradnju.
Smatra da će se odustajanjem od tog projekta poslati jasna poruka javnosti Dubrovačko-neretvanske županije da će ostati prometno izolirana idućih 15-20 godina.
Božidar Kalmeta (HDZ) najavio je HDZ-ov amandman i za tzv. projekt A3 jer smatra da bi bilo dobro planirati nešto novca za to budući da Europska investicijska banka odmah daje još toliko. Kad je riječ o Hrvatskim željeznicama, Kalmeta kaže da su u tri godine smanjili dotacije za više od milijardu kuna te izrazio bojazan da daljnje smanjenje neće biti održivo za HŽ.
Podsjetio je i da su rebalansima proračuna u 2009. smanjeni proračunski rashodi pa zato ne stoji tvrdnja da je proračun za 2012. prvi koji je smanjen.
"Rashodi su precijenjeni, a prihodi podcijenjeni i to će rezultirati rebalansom", smatra Darko Milinović (HDZ) procjenjujući da će za zdravstvo "faliti" 3,5 do četiri milijarde kuna pa se pita neće li se valjda morati prodavati dionice Plive da bi se ti dugovi podmirili.