Davanje već izgrađenih dionica autocesta na polustoljetnu koncesiju jasno pokazuje da se Milanovićeva vlada ne namjerava baviti rješavanjem ekonomskih problema, već da jednokratnom rasprodajom imovine - stvorene u prošlosti! - i zaduživanjem budućih generacija, bježi od odgovornosti. A sve isključivo s ciljem opstanka na vlasti! - jednoglasno su to na konferenciji za novinstvo u Osijeku poručili predsjednik osječko-baranjskog HDZ-a (ujedno i načelnik općine Antunovac) Ivan Anušić, županijski tajnik HDZ-a Ivan Radić te predsjednik Gradskog vijeća Đakova Goran Soldo.  

Anušić je argumentirano obrazložio razlog suprotstavljanja monetizaciji hrvatskih autocesta: vodeći računa o dobrobiti građana i hrvatskih interesima, nijedna vlada nema pravo bezglavo prodavati nacionalno blago!

Izdvajamo glavne naglaske s konferencije za novinstvo:

Anušić: Zaustaviti SDP-ove sulude ideje!

Pozivam vladu da na vrijeme odustane od ove sulude ideje privatizacije hrvatskih autocesta! Hrvatska treba strateške partnere i strane investicije za nastavak gradnje koridora V5 - autoceste kroz Baranju, kanala Dunav-Sava i nizinske pruge Rijeka-Zagreb. Trebamo partnere koji su spremni uložiti u koncesije za izgradnju novih vrijednosti, što vodi novim zapošljavanjima. Novi koncesionar povećat će cijene cestarina te će tada veliki dio cestovnog teretnog prometa prometovati lokalnim cestama, uništavati ih i ugrožavati sigurnost prometa. Poreznom presijom vlada će smanjiti prihode jedinicama lokalne i regionalne samouprave, dok će, s druge strane, općine, gradovi i županija imati veći trošak održavanja tih lokalnih cesta. 

Radić: Monetizacija je suprotna ekonomskoj logici!

Privatizacijom hrvatskih autocesta za očekivati je da će budući vlasnik u svrhu povećanja profitabilnosti otpustiti brojne zaposlenike, uvesti automatsku naplatu i povećati visinu cestarina. Stoga, jasno možemo reći da se ovdje radi o nesposobnosti Milanovićeve vlade, jer gledajući s makroekonomskog i političkog aspekta postavlja se pitanje: zašto netko drugi može upravljati, održavati i zarađivati na našim cestama, a mi ne možemo?

Soldo: Od kuda SDP-u pravo da prodaje autoceste?!

Hrvatske autoceste prvenstveno su vlasništvo građana, jer su Hrvati desetljećima plaćali - te i dalje plaćaju - preskupu cestarinu, PDV, godišnju naknadu za uporabu javnih cesta pri registraciji, trošarine i čak 60 lipa iz svake litre goriva za gradnju tih autocesta! Štednja građana u Hrvatskoj iznosi čak 180 milijardi kuna, pa se postavlja pitanje zašto se i faktičko vlasništvo nad autocestama nije prvo ponudilo građanima kroz model IPO programa - javne ponude dionica i vlasništva, nego se odmah ide u monetizaciju. A koja nije za nacionalnu dobrobit, već u korist nekih drugih.

HDZ PONUDIO DRUGI MODEL: IZDAVANJE OBVEZNICA!

Podsjetimo, predsjednik HDZ-ova Odbora za promet, pomorstvo i veze (i član nacionalnog Predsjedništva naše stranke) Oleg Butković u više je navrata komentirao suludu rasprodaju hrvatskih autocesta te najavio podržavanje mogućeg referenduma. Uz kritike upućene vladajućima, ponudio je drugi model kao rješenje - izdavanja obveznica koje mogu kupiti hrvatski građani i mirovinski fondovi. Argumenitrano je pojasnio da bi se takvim modelom riješio kratkoročni problem likvidnosti i duga te bi autoceste ostale u rukama hrvatskih građana, što bi zapravo i trebao biti cilj jedne vlade koja razmišlja o interesima Republike Hrvatske!

http://hdz.hr/vijest/nacionalne/video-monetizacija-kukuriku-rasprodaje-b...