HDZ je od samog početka nedvosmisleno protiv davanja u koncesiju već izgrađenih autocesta. Stoga nam je drago da Vlada razmišlja o izdavanju obveznica. Što je bio naš prijedlog od prvog dana, kao što smo od prvog dana bili i za Pelješki most. Za razliku od neodgovorne Vlade. Žalosno je da je potrošila 55 milijuna kuna za konzultante kako bi joj rekli da vozi u krivom smjeru - istaknuo je predsjednik HDZ-ova Odbora za promet Oleg Butković.

Vlada opet baulja - nedavno je morala konstatirati naša eurozastupnica i ekspertica za EU fondove Ivana Maletić kritizirajući novo, diletantsko zaduživanje ministra Linića od četiri milijarde kuna po hipernepovoljnim uvjetima. I iza paravana blagdana.

http://www.hdz.hr/vijest/nacionalne/da-su-znali-povuci-novac-iz-eu-fondo...

Vlada je potrošila 55 milijuna kuna na strane konzultante kako bi čula da vozi u krivom smjeru - dometnuo je pak Oleg Butković, član Predsjedništva HDZ-a i voditelj stranačkog Odbora za promet, pomorstvo i veze, komentirajući jučer u Središnjici vijest da Banski dvori, ipak, razmatraju mogućnost odustanka od davanja autocesta u koncesiju. Po Vladinu „planu B“, naime, obveznice HAC-a ponudile bi se građanima (tzv. sekuritizacija).

Tragikomično bauljanje

Bauljanje ili vožnja u krivom smjeru, svejedno, zapravo su to tek eufemizmi za sve što čini Milanovićeva tragikomična vlada. Pa tako i za ono što je učinila ovom (ne)prilikom. Prvo su, u panici neznanja i izostanka bilo kakvih kvalitetnih rješenja, kategorično odlučili da će dati autoceste u koncesiju, a sve protivnike te nerezonske zamisli proglasili štetočinama, gnjidama, ušima, parazitima - čime se sve nisu poslužili iz bogatog fonda neostaljinističkog vokabulara! 

No budući da sami ne znaju ništa provesti, čak ni ono nerazborite odluke, morali su angažirati (pre)skupe strane savjetnike. Ali, suočeni s nezadovoljavajućim ponudama, osudama struke i gnjevom naroda zbog rasprodaje nacionalnog bogatstva, od tih istih savjetnika ultimativno su zatražili da izrade „plan B“. I pustili vijest, kao očajnički probni balon, u SDP-ov dnevni bilten pod nazivom Jutarnji list. No naknadno shvativši da su ispali smiješni u svojoj nevjerodostojnosti, brže-bolje su „oštro demantirali“ vlastiti članak. A u biti su samo potvrdili ono što je u njemu pisalo - da je izrađen, kako se navodi u priopćenju Hajdaševa ministarstva, „alternativni scenarij“. 

Ni lipe inozemnim savjetnicima 

Slično su „bauljali“ i s Pelješkim mostom. Njegove pobornike (čitaj HDZ-ovce) nazivali su luđacima i megalomanima, tvrdoglavo predlagali nekakve koridore, pontone i balone, a sada se, nakon pozitivnoga europskog mišljenja, „kunu“ u taj isti most!? Tako će SDP, uvjeren je Oleg Butković, kad-tad morati odustati i od štetnog nauma o koncesiji i prihvatiti ono što je HDZ predlagao od prvog dana. Ne plativši pritom ni lipe savjetnicima.

- HDZ je od samog početka nedvosmisleno protiv tzv. monetizacije, to jest davanja u koncesiju već izgrađenih autocesta. Stoga nam je drago da Vlada razmišlja o sekuritizaciji, o izdavanju obveznica. Što je bio prijedlog naše stranke od prvog dana, kao što smo od prvog dana bili i za Pelješki most. I u tom je slučaju Vlada bila protiv HDZ-ova prijedloga - protiv nečega što je ispravno. No kako je pod snagom naših argumenata morala prihvatiti Pelješki most, tako će na kraju vjerojatno prihvatiti i obveznice. Žalosno je da je Vlada potrošila 55 milijuna kuna za konzultante kako bi joj rekli da vozi u krivom smjeru. I da odluka o davanju autocesta u koncesiju nije dobra za hrvatske građane - istaknuo je Butković. 

Prilika građanima i mirovinskim fondovima

Predsjednik HDZ-ova Odbora za promet siguran je da na hrvatskom tržištu kapitala ima dovoljno novca za uspješnu sekuritizaciju:

- Dala bi se prilika samim hrvatskim građanima, ali i mirovinskim fondovima, koji zastupaju građane. A ono što smo izgradili i što je naše - ostalo bi naše. Uostalom, Vlada mora biti svjesna da odluku o koncesiji ne podupire oko 90 posto građana. Osim toga, izdavanjem obveznica dugoročno bismo riješili problem refinanciranja HAC-ovih obveza, svjesni smo da država, u ovom trenutku, nije u stanju vraćati podignute kredite. 

Najveća je prednost modela za koji se HDZ zauzima, zaključio je Butković, to što autoceste, koje su i izgrađene radi boljitka hrvatskog gospodarstva, ostaju u hrvatskim rukama. Ostaju hrvatskim građanima. Valjda će to i u Vladi napokon shvatiti.