Predsjednik Vlade RH i HDZ-a Andrej Plenković boravi u Malom Lošinju, gdje je jučer sudjelovao na svečanoj dodjeli godišnjih nagrada Top 10 hrvatskog turizma u sklopu manifestacije „Dani hrvatskog turizma 2017“. Osobno je uručio nagradu u kategoriji Najuspješnija destinacija hrvatskog turizma u 2017. (dobitnik: Grad Split).

Dani hrvatskog turizma najveći su skup turističkih djelatnika u Hrvatskoj, koji okupljaju između 1500 i 2000 sudionika, a održavaju se u organizaciji Ministarstva turizma, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice.

Povijesni rezultati

Uoči svečane dodjele hrvatskih turističkih nagrada, predsjednik Plenković čestitao je svim turističkim djelatnicima na sjajnim uspjesima u rekordnoj sezoni, velikom broju noćenja i gostiju te novim investicijama u turizam.

- Iza nas je turistička sezona s odličnim rezultatima. Hrvatska je u turizmu napravila veliki iskorak, a očekujemo da se taj trend i nastavi. Ove smo godine imali oko 800 milijuna eura investicija, a dogodine će ih biti oko 940 milijuna. Hrvatska će definitivno biti jedna od najprivlačnijih turističkih destinacija u Europi i svijetu.

U obraćanju nazočnima na svečanoj dodjeli godišnjih nagrada Top 10 hrvatskog turizma, predsjednik Plenković istaknuo je da je Vlada u svom Programu prepoznala turizam kao važnu granu hrvatskog gospodarstva.

Govor predsjednika Plenkovića donosimo u cijelosti, a međunaslovi su urednički:

Zadovoljstvo mi je sve Vas srdačno pozdraviti na Lošinju, pri kraju 2017. godine, kao najuspješnije turističke sezone, te zahvaliti Ministarstvu turizma, Hrvatskoj turističkoj zajednici i Hrvatskoj gospodarskoj komori na pozivu na tradicionalne Dane hrvatskog turizma. Turizam za Hrvatsku ima posebno, veliko značenje i dugu tradiciju koju gajimo već oko 150 godina. Turizam predstavlja bitan element hrvatskog gospodarstva, našega nacionalnog identiteta.

Povećanje investicija

To je i Vlada prepoznala u svom Programu te mogu reći da smo ove godine ostvarili znatan dio naših ciljeva na području turizma. Prije svega, to se odnosi na povećanje investicija. Ovogodišnji iznos investicija u turizmu iznosi 817 milijuna eura, a iduće godine planira se oko 940 milijuna eura i još preko 30 milijuna eura u zdravstveni turizam. To će biti 15 posto više nego ove godine, a čak 40 posto više nego prošle godine.

Taj porast investicija iz godine u godinu najbolji je dokaz da je Hrvatska konkurentna zemlja za investitore i za strana ulaganja. Mi smo u Programu Vlade odredili ciljeve kao što su produljenje turističke sezone i što raznovrsnija ponuda. Snažan, dvoznamenkasti rast zabilježen u prvih devet mjeseci ove godine najbolja je potvrda da smo uspjeli u oba cilja.

http://www.hdz.hr/vijest/nacionalne/cilj-nam-je-da-2020-imamo-najmanje-14-milijardi-eura-prihoda-od-turizma

Oboreni rekordi

Prvi put u povijesti bilježimo 100 milijuna noćenja. Ministar mi je sugerirao da bi se, statistički gledano, moglo dogoditi već ovog vikenda, da je Hrvatsku posjetilo preko 17 milijuna turista. Usporedbe radi, Francuska, kao prva turistička destinacija u svijetu godišnje prima oko 80 milijuna turista. Dakle, Francuska koja je 15 puta stanovništvom veća od Hrvatske. Također, smatram da imamo razloga za zadovoljstvo, a prije svega za pohvale svima vama, turističkim djelatnicima, koji u turističkom sektoru svojim radom pridonosite sjajnim rezultatima i rastu BDP-a.

Cjelogodišnji turizam

Mislim da je na svima nama da kreiranjem zakonodavnog okvira damo potporu razvoju turizma i ravnomjernijem prometu gostiju tijekom čitave godine, čime ćemo povećati konkurentnost. Cjelogodišnje poslovanje u turizmu vjerujem da je cilj većine vas, a nama je bitno da se pozitivni pomaci još više osjete i u kontinentalnom turizmu. Naši veliki gradovi napravili su sjajne iskorake proteklih godina. Ova nagrada Splitu to sigurno potvrđuje. Želim kazati jedan novi podatak - čini nam se da će ove godine potrošnja turista premašiti potrošnju turista iz 2014. godine. Taj podatak izuzetno ohrabruje i govori o strukturi naših turista koji pridonose gospodarskom razvoju zemlje.

http://www.hdz.hr/vijest/nacionalne/cjelogodisnji-turizam-programima-koje-sufinancira-eu-produzit-cemo-sezonu-i

Ciljane kontrole na granici

S aspekta političkih aktivnosti izdvojit ću dva događaja za koja smatram da su puno pridonijela ovoj turističkoj sezoni. Prvi je naša reakcija, kao Vlade, na stupanje na snagu revidiranog Schengenskog zakona. Jako dobro znate da 80 posto turista u Hrvatsku dolazi cestovnim putem. Kada je, taman uoči uskršnjih blagdana, 7. travnja, ta uredba stupila na snagu, vidjeli ste kakve su kolone nastale u granicama sa Slovenijom. Moram pohvaliti kolegu i prijatelja Mire Cerara i podršku predsjednika Komisije Junckera, jer smo 29. travnja na sastanku u Bruxellesu dogovorili da ćemo prijeći sa sustavnih na ciljane kontrole, kada gužve budu veće od petnaestak minuta.

To se odmah osjetilo nakon uskršnjih blagdana u onim vrhuncima turističke sezone. Naravno da je bilo ponekad i malo dužih čekanja, ali možemo konstatirati da je sve skupa prošlo puno bolje nego da smo imali striktnu primjenu te odredbe. Ne vjerujem da bismo večeras govorili o najuspješnijoj turističkoj sezoni.

Zakon o izvanrednoj upravi

Drugi aspekt gdje je politička aktivnost pomogla sezoni zasigurno je donošenje Zakona o postupku izvanredne uprave u trgovačkim društvima od sistemskog značaja za Hrvatsku. Time smo u travnju izbjegli jedan enorman udar na hrvatsko gospodarstvo, financijski sustav, obiteljska poljoprivredna gospodarstva i brojne dobavljače koji su naslonjeni na koncern Agrokor. S te strane omogućili smo, vjerujem, i kvalitetnu distribuciju tijekom ljetnih mjeseci. Da bismo došli ovdje, na Lošinj, moramo prijeći i Krk i Cres i Lošinj. Zamislite kako je to u turističkoj sezoni kada vam jedan od distributivnih lanaca ne bi funkcionirao, kao što je to bilo ove godine.

Stoga vjerujem da je to sprečavanje domino efekta na cjelokupno hrvatsko gospodarstvo dalo veliki plus ovakvom uspjehu svih vas u turizmu u 2017. godini.

Gourmet destinacija

U prilog ostvarivanja raznovrsnije ponude ide i činjenica da Hrvatska uspješno gradi poziciju jedne od najbrže rastućih mediteranskih gourmet destinacija. Rast i razvoj ovog segmenta temelji se na bogatoj gastro-enološkoj tradiciji, rastućoj ponudi ugostiteljskih objekata s vrhunskom ponudom lokalne gastronomije i enologije. Imamo se čime ponositi.

To je prepoznao i gastronomski vodič Michelin, dodijelivši zvjezdicu jednom hrvatskom restoranu, a informiran sam da slijede preporuke za još 34 restorana u Hrvatskoj, koji će se naći u društvu 2.600 probranih restorana u svijetu.

Produljenje sezone

Ovakvi rezultati plod su promišljenog rada pojedinaca i lokalnih zajednica. Pokazuju da se pametno osmišljenim politikama i fokusiranim korištenjem ograničenih resursa mogu ostvariti sjajni rezultati na tom planu. To nas učvršćuje u nastojanjima da produljimo sezonu, da radimo na zdravstvenom, kulturnom, poslovnom, nautičkom, kongresnom i ciklo-turizmu, na svemu onome što će pridonijeti jačanju turizma i u priobalju i na kontinentu.

Obogaćivanje sadržaja

Želimo, također, da se kroz podizanje kvalitete smještajnih jedinica obiteljskog smještaja te obogaćivanje sadržaja, usluge i ponude u destinacijama učinimo turističku sezonu kvalitetnijom. Samo tako uspjet ćemo ostvariti cilj koji je zadan u našoj Strategiji razvoja hrvatskog turizma da do 2020. godine postanemo jedna od 20 najkonkurentnijih turističkih destinacija svijeta.

Želim reći da je u turizmu ključ uspjeha naš hrvatski čovjek. Čovjek koji se svaki dan trudi kako bi svojim aktivizmom pridonio djelatnosti kojoj je posvetio većinu svog vremena, svog školovanja i rada.

Mjere zapošljavanja

I upravo stoga mi ćemo mjerama aktivne politike zapošljavanja, za koje smo ove godine izdvojili 1,5 milijardi kuna, pomoći dodatno usavršavanje te kvalitetniju suradnju s gospodarstvenicima i obrazovnim institucijama, kako bismo pomogli da svi oni koji rade u turizmu budu na visokoj razini i da ne nedostaje radne snage ni u hotelijerstvu ni u ugostiteljstvu, ali ni u građevinarstvu.

Turizam će nam pomoći da budemo prepoznatljivi u svijetu kao srednjoeuropska i mediteranska zemlja, zemlja tisuću otoka, čistog mora, netaknute prirode, bogate kulturne baštine, tradicije i športa.

Percepcija Hrvatske

Dapače, prema istraživanju Instituta za turizam, u Europi je prva asocijacija na Hrvatsku „ljepota“. Važno je imati na umu kakva je percepcija naše zemlje. Stoga možemo biti ponosni da smo u samo četvrt stoljeća, od zemlje koja je bila žrtvom ratne agresije, uspjeli povratiti imidž jedne od najkvalitetnijih i najprivlačnijih turističkih destinacija.

Dubrovnik premašio milijun turista godišnje, Zadar je prošle godine izabran za najbolju europsku destinaciju, a Rijeka za europsku prijestolnicu kulture 2020. Advent u Zagreb dvaput je za redom izabran za najboljeg u Europi, a Split je, ne samo najbolja destinacija ove sezone, nego je domaćin vrlo uspješnog Ultra Europe festivala.

Sve to u stranim medijima ima odjeka, a ima odjeka i na imidž i percepciju Hrvatske.

Zahvala vatrogascima, vojnicima…

Stoga mi se čini da svi zajedno moramo u ovoj sezoni, koja je bila obilježena sušom, požarima i poplavama, još jednom zahvaliti i vatrogascima, civilnoj zaštiti, vojnicima, policajcima i pilotima kanadera te svim našim građanima koji su pomogli spriječiti veće štete od ovih elementarnih nepogoda koje smo imali.

Zemlja puna života

Svima vama na kraju ovih Dana turizma želim od srca hvala zahvaliti, u ime Vlade Republike Hrvatske, što ste svojim trudom i umijećem učinili Hrvatsku bogatijom za jednu sjajnu sezonu, prepoznatljivom, neodoljivom, kao što vi kažete u sloganu - zemljom punom života za nas i za sve one koji to žele dijeliti s nama. Hvala vam lijepa!