Predsjednik Vlade RH i HDZ-a Andrej Plenković nazočio je danas u Dubrovniku potpisivanju ugovora, vrijednog više od 2 milijarde kuna, o izgradnji Pelješkog mosta između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija koji predvodi China Road and Bridge Corporation te ugovora za nadzor izgradnje sa zajednicom ponuditelja u kojoj su Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering.
Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i visok 55 metara, imat će četiri prometna traka, a njegova će gradnja trajati 36 mjeseci od početka radova. Projektant Pelješkog mosta je Marjan Pipenbaher - koji je na tom projektu radio još s Jurom Radićem.
Arhitektonska perla
Predsjednik Plenković ocijenio je da je riječ o mostu koji će biti arhitektonska perla u infrastrukturi Hrvatske.
- Ovo je projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena, ovo je projekt od strateškog i dugoročnog značaja za cijelu zemlju.
Naglasio je kako će izgradnja ovoga mosta povezati Pelješac i cijeli jug Hrvatske u infrastrukturnu mrežu autocesta.
357 milijuna eura bespovratnih sredstava
Predsjednik Plenković je dodao da se time rješava dugoročno strateško pitanje cestovnog povezivanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje.
- Ovaj će most ostati kao simbol dodane vrijednosti prvih sedam godina članstva Hrvatske u Europskoj uniji.
Podsjetio je pritom da je za financiranje ovog projekta Hrvatska dobila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava iz EU-a, tj. iz aktualne Višegodišnje financijske perspektive.
Najviši stručni kriteriji
Istaknuo je da će most biti sagrađen po najvišim stručnim kriterijima, ali i s punim uvažavanjem susjedne Bosne i Hercegovine. Pojasnio je da će 55 metara njegove visine omogućiti neškodljiv prolaz i plovni put na najkvalitetniji mogući način do luke u Neumu, podsjetivši da će se most graditi na hrvatskom teritoriju - ne utječući na pitanje međudržavne granice s BiH.
Strateško partnerstvo s Kinom
Predsjednik Plenković kazao je da se izgradnjom Pelješkoga mosta omogućuje i novo strateško partnerstvo Hrvatske i Kine. Posebno je važnim istaknuo što se ta suradnja odvija na temelju javnog natječaja, najpovoljnije ponude, preciznih i transparentnih kriterija te na temelju referenci kineskog konzorcija za izgradnju cesta i mostova.
- Nadam se da će to biti prvi veliki projekt i uvod u širu suradnju između Hrvatske i Kine.
Za razvoj hrvatske ekonomije i stvaranje sinergije oko ovog projekta - dodao je Plenković - važno je i partnerstvo s hrvatskim građevinskim kompanijama. Zahvalio je i čestitao svima koju su pridonijeli realizaciji projekta, kao i svim generacijama političara i stručnjaka u proteklih 20 godina koji su se zalagali za Pelješki most.